קהילת הייקים

ספרים חדשים ומומלצים בנישה הייקית

ארגון יוצאי מרכז אירופה

בכוח הידע מאת אוריאל בכרך, הוצאת נ.ד.ד. מדיה 2009. אוריאל בכרך, יליד גרמניה

עלה ארצה בשנת 1933 בהיותו בן 8, שירת ב"הגנה" ונלחם בירושלים במלחמת השחרור. עם הקמת חיל המדע בצה"ל הצטרף לקבוצת היסוד כחוקר וכאיש מבצעים. לימים עשה קריירה עד דרגת פרופסור בתחום המחקר הביולוגי-מולקולארי בבית הספר לרפואה בירושלים, אך ספר זה הקדיש לתיעוד ההיסטוריה העלומה של חיל המדע. (urielb@ekmd.huji.ac.il , פרופ. אוריאל בכרך פאקס 02-6784010)


Jedes Kind ist mein E

פרופסור מרים גיליס-קרליבך היא בתו של ד"ר יוסף קרליבך, הרב הראשי האחרון לפני מלה"ע השנייה של המבורג ואלטונה, עומדת כיום בראש מכון קרליבך באוניברסיטת בר-אילן. בספר מתארת מרים גיליס את ילדותה בבית הרב בהמבורג שם גדלה עם שמונה אחים ואחיות ואת סיפור הוריה מנישואיהם ועד לגירושם יחד עם ארבעת ילדיהם הצעירים ביותר. ( הוצאת דולינג וגאליץ, המבורג, טלפון 49403893515)


Taubele, mein geliebtes Taubele מאת שרגא הר-גיל, הוצאת Lam

uv Taschenbuch 346  2008 . שרגא הרגיל, עיתונאי וסופר שנולד בווירצבורג, גרמניה ועלה ארצה ב-1935, שירת בבריגאדה הבריטית במלה"ע השנייה ונלחם אף נפצע קשה במלחמת השחרור, עבד שנים רבות ב"מעריב" וכתב אין-ספור סיפורים שהתפרסמו בארץ ובגרמניה. ספרו החדש מציע סדרה של סיפורים מאד ישראליים בשפה הגרמנית. (הוצאת Lamuv, ת.ד. 2605, גטינגן, גרמניה 37016 ,info@lamuv.de)


The Tobacco Road

אוסף מכתבים של הרברט ואן-סון, הוצאת שפר 2003. הרברט ואן-סון, בנו של סוחר יהודי נודע מהמבורג, נשלח על-ידי אביו ב-1928 ללמוד את מיומנות המסחר בטבק.מארה"ב נדד הרברט לשנחאי בסין ושם סיים את חייו הקצרים באורח טרגי. מכתביו להוריו בהמבורג על רקע התקופה, ערב עלות הנאצים לשלטון, מספרת סיפור מיוחד של משפחה יהודית גרמנית מיוחדת. (שפר-ונסון 02-5345910 dorotehea@shefer.com)

 

מתוך ה- MB יקינתון – יולי  2009, תמוז-אב תשס"ט, גליון 233

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן