קהילת הייקים

איתור יורשי כותבי מכתבים

ארגון יוצאי מרכז אירופה

בימים אלה אני עובדת על מאמר שיתפרסם בכתב העת "נהריים". המאמר מספר חלק מסיפורם של תורמי ספרים לספרייה העירונית של תל אביב בשנות ה-30, ויכלול העתקים של מכתבים שנכתבו על ידי פרנץ גולדשטיין והנס שטייניץ וצילום של "אקס ליבריס" הנושא את שמו של אוסקר נטר. אני מנסה לאתר את קרובי המשפחה של האנשים האלה כדי לקבל את הזכויות להדפיס את המסמכים. עד כה לא הצלחתי לאתר איש מהם ואהיה אסירת תודה לכל סיוע בעניין.

הנה עוד פרטים על שלושת האנשים:
פרנץ גולדשטיין (Franz Goldstein),  נולד בקטוביץ ב-1898, נפטר בירושלים ב-1982 בבית חולים פסיכיאטרי. לפני שהיגר לפלשתינה היה העורך הראשי של "Wirtschaftskorrespondenz für Polen" בקטוביץ, ומאוחר יותר שימש כמבקר ספרות, מוסיקה ותיאטרון במספר עיתונים, כולל "דר אוריינט" בעריכת ארנולד צווייג ה"הפלסטיין פוסט".

הנס שטייניץ (Hans Steinitz), עבד כעורך דין בברלין בשכונת וודינג, באדשטראסה 35-36 (Badstr. 35-36) והתגורר בחיפה בשנות השלושים.

אוסקר נטר (Oscar Netter), נולד ב-11 במאי 1878 במנהיים ונפטר ב-6 באוגוסט בירושלים. הוא למד פילוסופיה ומשפטים במינכן, ברלין והיידלברג ועבד כעורך-דין בקרלסרוהה ובברלין. הוא התמחה בחוק הנוגע לחברות הנסחרות בבורסה. יחד עם אשתו ליובה היגר לפלשתינה ב-1935.

אם יש לכם מידע כלשהו שיסייע לי ליצור קשר עם האנשים האלה, אהיה אסירת תודה.

יהודית זיפמן,
judith.siepmann@gmail.com

2 תגובות

  1. פרנץ גולדשטיין (פרנגו) היה בן דוד של סבתי וגם בן דוד מדרגה שניה של סבי, ראיתי אותו פעם אחת ב 1976 כשהייתי נער, הגיע ליום הולדת 80 של בת דודה שלו והיה מסמר המסיבה כשהקריא שיר היתולי בגרמנית שכתב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן