חדשות הארגון

הפנינג פתיחת התערוכה "יקה בול" במוזיאון תפן

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

ביום רביעי 26 בספטמבר 2018 חול המועד סוכות, קיימו ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן הפנינג חגיגי לרגל השקת התערוכה "ייקה בול"

 

דוד בועז יו״ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה מסר: "שנות החמישים והשישים של המאה הקודמת, זכורות לטוב, גם בגלל איסוף בולים. כמעט כל בית ייקי התמחה באספנות בולים מוקפדת וביצירת אלבומים מלאי יופי ואסתטיקה. מאז חלפו שנים רבות, הטכנולוגיה נגסה בבולאות הרומנטית ללא רחם. לא נכתבים יותר מכתבים מבושמים, לבולים קמו תחליפים בדמות חותמות קרות, בעידן הדיגיטלי אין יותר ציפייה מתוחה לקבל מכתב מאהוב, הריגושים הם אחרים ושונים.

ההחלטה שלנו להשיק תערוכה זו של "בולאות ייקית" היא התרפקות על העבר, על זיכרונות ילדות, על געגועים להחזיק בבול יפה ולזכות בחותמת על מעטפה שעליו מודבק בול "יום הופעה הראשון". היבטים מעניינים ומפתיעים של הבולאות עומדים להיחשף בתערוכה. ניתן יהיה לראות גלריה רחבה ומרשימה של מעצבי בולים, בולים נדירים וייחודיים יוצגו וכן בולי אישים ומפורסמים.  אני מברך על עוד שיתוף פעולה של ארגון יוצאי מרכז אירופה והמוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן, המציג תחום נוסף בהיסטוריה של המדינה שהייקים תרמו להתפתחותו."

האירוע הבין דורי, אליו הגיעו סבים וסבתות יחד עם הילדים והנכדים שילב פעילויות חווייתיות כמו סדנאות יצירה וסיורים מודרכים בתערוכות לצד מופע נוסטלגי מרגש של ישראל גוריון שסחף את הקהל ומופע כלי נשיפה אינטראקטיבי, עם נגני הפילהרמונית.

התערוכה החדשה- מבקשת להציג את התרומה של היהדות דוברת הגרמנית למפעל הציוני, כפי שהיא מתבטאת בעיצובם של בולים. בתערוכה מוצגים בולים שנושאיהם מגוונים: אדריכלות, אמנות, מוזיקה, תיאטרון, היסטוריה, פוליטיקה, אמנויות הבמה ועוד.  התערוכה מביאה את העיסוק החינוכי באספנות הבולים, כפי שנשמר דורי דורות בבתיהם של ייקים בישראל וניתן למצוא בה בין היתר גם סקיצות מקוריות (!) של אמני הבולים השונים מהקהילייה הייקית, התערוכה פתוחה למשך שנה עד סוכות 2019 במוזיאון ליהדות דוברת גרמנית מרכז מורש הייקים בתפן אוצרת- רותי אופק, אוצרת המשנה- תמר ליבנה.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן