חדשות הארגון

קול קורא – מבקשי המקלט

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

קריאת ארגון יוצאי מרכז אירופה לממשלת ישראל: חוק עוקף בג"צ מנוגד לרוח הדמוקרטיה, אותה עלינו לשמר. הגיע הזמן לטפל בכבוד במשבר של מבקשי המקלט מאריתריאה ומסודן

ארגון יוצאי מרכז אירופה המאגד בתוכו את צאצאי היקים בישראל פונה זו הפעם השנייה לממשלת ישראל למען תמצא פתרון מכבד לפליטים מבלי להסגירם לגורל עלום ומסוכן בארצות שאינן מוכנות או מסוגלות לקבלם לחיים אנושיים או להמשיך כליאתם בבתי כלא ישראליים על לא עוול בכפם. לבנו עם תושבי דרום תל-אביב הסובלים מהזנחה ממשלתית מכוונת. 40,000 פליטים הוא מספר זעום ביחס למספר תושבי ישראל ומדינה שקלטה מיליונים ב- 70 שנות קיומה, יכולה גם יכולה לעזור לפליטים להיקלט בתוכנו. אפשר למצוא פתרון ולפזרם בארץ במקומות בהם יועילו לחברה הישראלית ולעצמם. יש לזכור: מדינת ישראל הוקמה גם על-ידי פליטים שהודרו בארצות הולדתם שם נשקפה סכנה לחייהם. אל לנו לעשות לזולתנו את שעשו לנו. חוק עוקף בג"צ שיאפשר לממשלה לחוקק חוק אשר ימנע מבג"צ לבדוק את חוקיות מהלכי הגירוש, מנוגד לרוח הדמוקרטיה אותה עלינו לשמר.

דוד בועז, יו"ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה – "אנו כארגון שהוקם על ידי אבותינו שהיו פליטים עוד בתחילת שנות השלושים של המאה הקודמת, ארגון שמטרתו הראשונית הייתה לקלוט פליטים שנאלצו לנוס על נפשם מגרמניה, אוסטריה ומארצות נוספות, ארגון שחורט על דגלו ערכי דמוקרטיה, הומניזם, ומתנגד לאפליה והדרה באשר הם, לא יכולים לעמוד מנגד כשמדינת ישראל נוקטת בצעד לא הומאני של גירוש פליטים, ולכן אנחנו ארגון יוצאי מרכז אירופה מתנגדים נחרצות לגירוש הפליטים וקוראים לממשלת ישראל למצוא חלופות הומניטאריות אחרות. המסורת היהודית מבקשת מאתנו לקדש את החיים, עלינו לפעול כחברה מוסרית וערכית ולעשות כל שביכולתנו לעצור את הגירוש"

על החתום,

צוות התגובות של ארגון יוצאי מרכז אירופה (ע"ר)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן