קהילת הייקים

רוני בר

מאת: יעל ויטמן

רוני בר נולדה בתל אביב בשנת 1945 כבת יחידה להוריה, גרטל ואטה שינדלר ז"ל, משפחה ייקית שעלתה מגרמניה ,הינדנבורג ( כיום זבזה בפולין), בשנת 1937. המשפחה התגוררה אז בחדר ששכרו בתל אביב, מבעל בית שהגביל אותם בצריכת מים ובחימום הדוד. רוני שמרה את חוזה השכירות בו צוינו התנאים הקשים.

לימים עברה המשפחה לגור ברח' לסל בתל -אביב  בדמי מפתח, שם גדלה רוני עד לנישואיה  עם יהודה בר. (אגב רוב המשפחות הייקיות שהיו מוכרות לי התגוררו בדירות בדמי מפתח כי לא היה בידם לקנות דירה.)

כנצר למשפחה ייקית הייתה רוני בעלת תכונות ואופי מיוחד. אישה אצילה, עם חוש צדק ויושר , כבוד לזולת , אחריות , מסירות דבקות במטרה, ויחס חם למשפחה.

בשנים האחרונות ראתה כמשימת חייה לתעד את תולדות המשפחה בספר הייקים, באתר של ארגון עולי מרכז אירופה ובאתר בבית התפוצות .

רוני שמרה מכל משמר על תמונות, מסמכים ותעודות של המשפחה מימים עברו בגרמניה ומתקופת העלייה לארץ. היא מיינה את החומר והעלתה למחשב, כל זאת במטרה שיהוו תיעוד ומזכרת לדורות הבאים. רוני גם תיעדה וכתבה את רשמיה מביקורה בעיר הינדנבורג (כיום זבזה שבפולין), לשם נסעה עם אביה ,שיזם הקמת אנדרטה לזכר הקהילה היהודית שהייתה שם.

עם רוני היו לי יחסים חמים וקשר מיוחד. היו לנו שיחות וזכרונות על המשפחה שלנו –ההורים והסבים –משפחה שהייתה לנו דמות ומופת להערצה ולכבוד. רוני תמיד ידעה לספר לי אנקדוטות ואירועים שהיא זכרה מימי ילדותה.

רוני נפטרה ב-22/1/12 לאחר מחלה קשה. השאירה בעל יהודה בר, ניצב משנה במשטרה ובן לירן, בשלבי סיום קורס טייס.

נזכור אותה לעד .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן