חדשות הארגון

שחר שלו מלגאי הארגון משתף בחוויית ההתנדבות שלו

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

אנו מביאים הפעם את דבריו של מלגאי הארגון, שלו שחר, על חווית ההתנדבות שלו במסגרת השעות אותן העניק לקהילה. נובמבר 2018

מלגאי יקר, מלגאית יקרה

רציתי לשתף אותך בחוויה שלי בהתנדבות בארגון יוצאי מרכז אירופה במתן שיעורים פרטיים בשימוש בסמארט פון ובאינטרנט. החוויה שלי הייתה לא פחות ממדהימה מהסיבות הבאות.

ראשית, יצאתי עם תחושת סיפוק אדירה לאחר כל מפגש. מאחר ואני מאמין ששימוש נכון ויעיל בסמארט פון ובאינטרנט יוכלו לשפר באופן משמעות את חיי המשתמשים הרגשתי שאני "מפיץ טוב" בעולם. את חלק מהמשתתפים לימדתי כיצד לבצע שימוש בסיסי בוואטס אפ (או אפילו כיצד לפתוח חשבון בוואטס אפ), חלק מהמשתתפים לימדתי כיצד להשתמש באפלקציות ניווט כמו  Google Maps – Moove It – Waze וחלק מהמשתתפים לימדתי שימושים יחסית יותר מתקדמים בסלולרי לרבות הורדת ספרים, גיבוי בענן, שינוי הגדרות ספציפיות בסלולרי ועוד.

אני חושב שה-impact של השיעורים היה מיידי וחיובי מאוד עבור חלק מהמשתתפים, למשל, כאשר יכלו להשתמש בוואטס אפ ובכך להיות בקשר הדוק יותר עם משפחותיהם. הרגשתי שברוב המקרים אני נותן למשתתפים כלים שיאפשרו להם להמשיך וללמוד לבד ולא רק פותר להם בעיות שהם לא יודעים או מתעצלים לעשות בעצמם. עם כן, השילוב של מתן כלים פרקטיים לשימוש במשהו מאוד בסיסי שיכל לשפר באופן משמעותי את חיי המשתתפים הסב לי תחושת סיפוק אדירה.

שנית, ולא פחות חשוב מכך, נהניתי מאוד לשוחח עם המשתתפים. בממוצע בין רבע לחצי מזמני המפגשים הוקדשו למעשה לשיחות בין אישיות עם המשתתפים. חלקם סיפרו לי הביוגרפיה שלהם, על ילדיהם ונכדיהם, על תפיסות עולמם, וחלקם סיפרו לי על ההתנדבויות שלהם או על הטיול האחרון שלהם להרי הרוקיז הקנדיים או לקוטב הצפוני. היה לי מאוד מעניין לשמוע סיפורים על העבר של חלק מהמשתתפים (חלקם היו סיפורים מאלפים מתקופת מלחמת העולם השנייה) ולהבין עד כמה תפיסת העולם של אנשי הדור ההוא שונה מהדור אליו אני גדלתי. לאחר כל מפגש מצאתי את עצמי משתף את אשתי בסיפורים המעניינים שהמשתתפים סיפרו לי ועל המחשבות שעלו לי בעקבות הדיונים איתם. התובנה המרכזית אליה הגעתי הייתה שהחיים לא נגמרים לאחר גיל הפרישה, אלא רק מתחילים! אף פעם לא מאוחר מדי לטייל בעולם, לראות נופים, להכיר אנשים ולצבור חוויות.

שלישית, נהניתי מאוד מהאווירה בסניף תל-אביב של הארגון. האינטראקציה העיקרית שלי היית עם קרן מזכירת הארגון שהיית אחראית על תיאום השיעורים עם המשתתפים, ובעקבות החיוביות והרוח הטובה שלה הממשק איתה היה לי מאוד נעים. מעבר לכך, יתר האנשים איתם הייתה לי אינטראקציה בסניף היו תמיד חמודים ולבביים.

לסיכום, תחושת הסיפוק האישית, העניין שבשיחות עם המשתתפים והסביבה הנעימה גרמו לחוויה שלי להיות מאוד חיובית.

כמה טיפים פרקטיים למלגאי/ת הבאים שיבצעו שיעורים דומים:

  • נסו לתת למשתתפים להתנסות  במה שאתם מסבירים להם, כך הם יזכרו טוב יותר. לאחר כל הסבר תיאורטי, עברו לשלב פרקטי בו על המשתתף לבצע את מה שהסברתם. למשל, במקרים רבים נתתי למשתתף משימה לשלוח לי לצלם תמונה ולשלוח לי אותה בוואטס אפ.
  • נסו "לזרום" עם האופן בו המשתתפים רוצים ללמוד. מספר לא מבוטל של משתתפים ביקשו לרשום "הוראות לביצוע" של הדברים אותם לימדתי. זה היה נראה לי קצת מוזר ולא יעיל לרשום כל דבר, אך הבנת שכך המשתתפים רגילים ומתורגלים  לעשות ולמדתי לזרום עם דרך זו.
  • רוב המשתתפים הגיעו עם שאלות מוכנות מראש. עם זאת, היו מוכנים גם למשתתפים שפשוט ישאלו אתכם "מה אפשר לעשות עם המכשיר הזה?" או "איזה אפליקציות כדאי לי להוריד?". במקרים כאלו, אפשר פשוט לחשוב על השימושיים הבסיסיים ביותר שאתם עושים בסמארט פון שלכם (שעון מעורר, פנס, מחשבון וכד'), ולהציע אותם למשתתפים. גם אם לכם זה מובן מאליו, לחלק מהמשתתפים זה לא.
  • Google Photos – אחת האפליקציות שיצא לי להראות כמעט לכל המשתתפים. כמעט לכולם היה רלוונטי למצוא דרך למיין תמונות, להגיע לתמונות באופן יעיל, לגבות אותן  ולאחסן אותן. גוגל פוטוס נותן מענה לכל הדברים הללו, ורבים מהמשתתפים לא הכירו את האפליקציה, וגם אם כן, לא הכירו את שלל הפיצ'רים שיש בה. ממליץ לנסות להראות אותה לכל משתתף.
  • מספר לא מבוטל של משתתפים ניסו לשכור את שירותי בתשלום. במקרים אלו הבהרתי שאני מילגאי שנותן שיעורים רק במסגרת הארגון, אך הייתי אומר שלמילגאי הבא יכולה להיות הזדמנות לחשוב על מתכונת של שיעורים פרטיים עד הבית במסגרת המלגה.

 

       בברכה,

      שלו שחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן