חדשות הארגון

גינוי גילויי ההתנכלות והאלימות כנגד פלסטינים תושבי השטחים ואזרחים ישראלים המסייעים להם

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

גינוי גילויי ההתנכלות והאלימות כנגד פלסטינים תושבי השטחים ואזרחים ישראלים המסייעים להם

מדינת ישראל הוקמה כדי לתת ליהודים נרדפים מקום שיוכלו לחיות בו בלי פחד מאפליה ומהתנכלות. זיכרון האפליה והרדיפה של יהודים בעבר מלווה אותנו ואמור להדריך אותנו גם בהתנהלותנו במדינתנו הריבונית מול מי שהם קורבנות לאפליה ורדיפה מצד אוכלוסייתה היהודית. האלימות המתגברת מצד יהודים ישראלים כנגד פלסטינים תושבי השטחים וכנגד אזרחים ישראלים שמסייעים להם בחיי היום-יום עומדת בסתירה חמורה לאתוס הציוני.

אנחנו, כארגון של יוצאי מרכז אירופה, שזיכרון הרדיפה והאלימות כנגד יהודים המגובה על ידי המדינה מלווה אותנו בחריפות רבה, חייבים במיוחד לעמוד על המשמר ולהתרות נגד "גידולי הפרא" – נגד אלימות לשמה, נגד פגיעה בגוף וברכוש של חפים מפשע, פגיעה שאינה מתחשבת לא בזכויותיהם ואף לא בגילם של הקורבנות. מדינה ריבונית, הצבא והמשטרה העומדים להגנתה חייבים לפעול למניעת אלימות זו ולהעמיד לדין ללא שיהוי את מבצעיה ומארגניה.

*** עדכון 16.2.22*** 

גילוי הדעת הנ״ל נכתב לאחר מחשבה, ומתוך הבנה שלצד מורכבותו, אין ביכולתנו להתעלם מהחשיבות שבהבעת עמדה מוסרית וברורה- עמדה שמתחייבת מהיותנו בני אנוש המחוייבים למורשת הליברלית של האבות המייסדים של הארגון. זאת, למרות עמדתנו המוכרת להתרחק מנושאים הנמצאים במחלוקת פוליטית –נושא זה אינו נמצא במחלוקת פוליטית .

חברים רבים כתבו לנו בפלטפורמות השונות בעקבות גילויי הדעת. לאחר שקראנו והתעמקנו בתגובות אנו רוצים לברך על תרבות הדיון החיובית והעניינית אליה נחשפנו. לצד ההסכמות והחיזוקים היו כמובן קולות אחרים שראו בהודעת הגינוי עמדה פוליטית, אך השיח ברובו המכריע התקיימות בגבולות הטעם הטוב, ותוך כיבוד מרחב הדעות השונות המתקיים בתוך הארגון.

בברכה,

דבורה הברפלד – יו"ר נשיאות הארגון

וחברי ועדת התגובות

תגובה אחת

  1. מבלי לסתור את האמור:
    מוצאת את עיקר הדברים בחובה לחזק את משילות הרשות האחראית, הקפדה על ארגון ואיכות כוחות השיטור ושמירת החוק והסדר
    גם מעבר לקו הירוק. אם בתוככי הקו הירוק הולכת ונחשפת מידי יום הידרדרות ברמת (גם המוסרית והערכית)הכוחות הממןנים על אכיפה ושמירת הסדר הציבור וביטחון האזרחים באשר הם שם – הרי מעבר לו שוררת הפקרות רשלנות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן