חדשות הארגון

הארכיון להיסטוריה ומורשת של היהדות הדוברת-גרמנית בישראל   

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

בשנת 2021 אוניברסיטת חיפה קיבלה לידיה את המוזיאון והארכיון ליהדות דוברת גרמנית בתפן. המוזיאון ייבנה מחדש במוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה, והארכיון יפעל במרכז ללימודי גרמניה ואירופה המודרנית כארכיון להיסטוריה ומורשת של היהדות הדוברת גרמנית בישראל.

אוסף הארכיון כולל מבחר רב של מסמכים היסטוריים, אשר נשמרו על ידי משפחות יהודיות שהיגרו לארץ ישראל מהארצות הדוברות גרמנית במרכז אירופה. בין שלל החומרים, המשתרעים על פני טווח רחב של שנים החל משלהי המאה התשע-עשרה ועד שלהי המאה עשרים, ניתן למצוא התכתבויות, יומנים, תעודות, תמונות, גזרי עיתונות ומאמרים המתעדים חיים יהודיים אישיים וקהילתיים במרכז אירופה ובארץ ישראל, ולימים, בישראל.

בימים אלו מקימים מחדש את הארכיון. חומרי הארכיון נמצאים באחסון, והפריטים יקוטלגו ויסרקו. כמו כן, הארכיון יהווה מצע למחקרים שיתבצעו במרכז ללימודי גרמניה ואירופה המודרנית, ועתיד לשמש חוקרים ומתעניינים העוסקים בשימור וקידום ההיסטוריה והמורשת של היהדות הדוברת-גרמנית בישראל. חלק מאוספי הארכיון כבר נסרקו במסגרת פרויקט “רא”י” של הספרייה הלאומית.

הארכיון מקבל חומרים חדשים הקשורים להיסטוריה ולמורשת של היהדות הדוברת גרמנית בישראל.

לשאלות נוספות אודות פעילות הארכיון, וגם אם ברצונך להפקיד בידינו מסמכים משפחתיים לצורך שימור היסטורי וקידום המחקר, אנא צרו עמנו קשר:

 AGSJI@univ.haifa.ac.i

2 תגובות

  1. מעוניינת לסייע להקמת המקום במסגרת ההתמחות שלי עיצוב תאורה מוזיאונית בין הצג לשימור. מומחית ברגישות מוצגים לאור.
    איך יוצרים קשר עם העוסקים בדבר.
    דורית מלין
    0524482704
    אני דור המשך. אימי שורדת שואה שעלתה מברלין אחרי מלחמת העולם.
    לאחרונה מסרה עדות באירוע יום הבדולח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן