הרצאה: מחשבות (טובות) על הזיקנה

Capture

רביעי

04/02/2026

הרצאה: מחשבות (טובות) על הזיקנה

עם

פרופ' מיכאל מאיר

פרופ' מיכאל מאיר : פרופסור לביוכימיה רפואית, שכיהן בתפקידי מחקר, ניהול והוראה מגוונים. בין היתר, שימש כמנהל מערך המעבדות הרפואיות בבתי החולים של הדסה בירושלים, סגן מנהל בית החולים הדסה בהר הצופים, יו”ר המועצה המייעצת למעבדות רפואיות בישראל, נשיא החברה הישראלית לביוכימיה קלינית ורפואה מעבדתית, סגן נשיא לאסטרטגיה ופיתוח מדעי במיזם ביו-טכנולוגי ישראלי מקורי ועוד ועוד ועוד….

לחצו כאן להרשמה להרצאה

בהרצאה נתבונן בזיקנה בראייה חיובית, תוך התבססות על תובנות ביולוגיות, אמנותיות, ספרותיות ופילוסופיות של השינויים המתרחשים עם התקדמות הגיל והירידה הבלתי נמנעת בתפקוד הגוף.

ההזדקנות מלווה לעיתים קרובות בבדידות. ניתן להילחם בבדידות באמצעות פעולות קוגניטיביות-שכלתניות של פעילות יצירתית עצמאית, המשפרת את יכולות הריכוז, מורידה לחץ ומתח, ומקנה תחושת שליטה בחיים.

העולם העתיק ראה בזקנה תקופה חיובית, בה הירידה הגופנית מלווה בצבירת חוכמה, ניסיון, והבשלה רוחנית. התבוננות פנימית בתהליך זה היא אתגר המאפשר לנו התייחסות ערכית וחיובית גבוהה יותר לגילנו – וטיפוח נפשי פנימי – בשנים שנותרו לנו.

  

יום רביעי, 4.2.2026 בין השעות 10:00 11:30

התכנסות בשעה 9:45.

ההרצאה תתקיים באמצעות  תכנת  ה"זום".

לחברי ארגון ומוזמנים מטעמם בהרשמה מראש.

לחצו כאן להרשמה להרצאה

הרשמה אצל מנחם (מנטה) קורן בטלפון 03-5164461
או בדוא"ל: menta@irgun-jeckes.org

Search
Generic filters