חדשות הארגון

כנס דב לאוטמן לחינוך לדמוקרטיה בהשתתפות ארגון יוצאי מרכז אירופה

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

כנס דב לאוטמן לחינוך לדמוקרטיה במעמד נשיא המדינה רובי ריבלין בקמפוס האוניברסיטה הפתוחה

כנס דב לאוטמן לחינוך, שותפות ודמוקרטיה נערך היום (שלישי, 26.12) בשיתוף קרן לאוטמן, האוניברסיטה הפתוחה ועיריית רעננה תנועת פנימה, ארגון יוצאי מרכז אירופה וקרן רש"י. הכנס עוסק באתגרי החינוך לדמוקרטיה – כיצד הם באים לידי ביטוי בעיצובה של החברה הישראלית בזירת החינוך הבלתי פורמלי, בזירה הצבאית ובזירת הרשתות החברתיות. בכנס נאמו בכירי ומובילי המערכות החינוכיות בישראל ביניהם שמואל אבואב מנכ"ל משרד החינוך, שי פירון שר החינוך לשעבר ומייסד תנועת פנימה, נעם לאוטמן יו"ר קרן לאוטמן.

דוד בועז, יו״ר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה מהשותפים לכנס: ״כמדינה רב תרבותית שניצבת בפני אתגר כפול של התגוננות קיומית יחד עם שרידות מדינית חברתית, על החברה האזרחית שלנו להשקיע בחינוך לערכי דמוקרטיה, לשיוויון הזדמנויות ולזכויות אדם, הן במסגרות החינוכיות של הדור הצעיר והן במסגרות אחרות הפונות לציבור המבוגר״

בכנס נחשף מחקר חדש של ד"ר ענת בן-דוד וציפי לזר מהמעבדה למדע ומדיה באוניברסיטה הפתוחה. המחקר בחן את שכיחותם של ערכים דמוקרטיים: חינוך, זכויות, סובלנות, גזענות, חופש הביטוי, שסעים, ערכים, וחיים משותפים, בדפי הפייסבוק של חברי הכנסת וחשף את חברי הכנסת העוסקים בסובלנות ובמניעת גזענות ברשתות החברתיות. נמצא כי ראש האופוזיציה, בוז'י הרצוג מוביל בשיח הדמוקרטי, וראש הממשלה, נתניהו במקום ה- 30. עוד נמצא כי 9 מתוך 10 המובילים הם ח"כים מהאופוזיציה, 6 מתוך 10 המובילים הן  ח"כים נשים.

בנוסף, לרגל הכנס נערך סקר שערך מכון רפי סמית על עמדות בני נוער בנוגע לחיים משותפים. מתוך הסקר עולה כי 46% מבני הנוער היהודי מעולם  לא דיברו עם בני נוער מהמגזר הערבי. הירידה בשיח נשקפת גם ברשתות החברתיות- רק 23% מהנוער היהודי תיקשרו עם בני נוער מהמגזר הערבי, ורוב בני הנוער ציינו שהם מעוניינים להיפגש עם נוער ממגזר אחר- 85% מהנוער היהודי ו 91% מהנוער הערבי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צילום: שני צדיקריו
Search
Generic filters
דילוג לתוכן