חדשות הארגון

רשמי טיול דרך היקים לחיפה

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

במסגרת אירועי 90 שנה לארגון יוצאי מרכז אירופה, יצאנו ביום רביעי ה 27 באוקטובר 2021 לטיול השלישי ב"דרך היקים", והפעם בעיר חיפה. לאורך היום נהנו מיופייה של העיר כיום, אליה השקפנו מ"טיילת לואי" הצופה אל העיר ואל מפרץ חיפה. ומביקור באתרים בעלי צביון ומורשת יקית, בהם הטכניון, בית קלר, מוזיאון העיר, המושבה הגרמנית והשכונה הטמפלרית כרמלהיים ועוד.  כתשעים מחברי הארגון והקהילה האזינו לסקירה היסטורית מקיפה, מפי המדרכים דותן ברום ואודי שקדי, שהחיו מקומות שהיו ואינם ואתרים ששינו את פניהם.

רשמי טיול דרך היקים לחיפה

הטיול נערך בשתי קבוצות אשר טיילו לסירוגין בשני מסלולים:

מסלול ראשון: סיורנו החל בגן בנימין, הגן העירוני הראשון בארץ, שנחנך בשנת 1925. משם יצאנו לסיור קצר בשכונת הדר הכרמל, שתוכננה כ"עיר גנים" על ידי האדריכל הייקה המפורסם, ריכרד קאופמן. סיימנו חלק זה במבנה ההיסטורי של הטכניון, אותו תכנן האדריכל הייקה אלכסנדר ברוואלד, אבי הסגנון האקלקטי הארץ־ישראלי באדריכלות; ונספר גם על "קרב השפות" המפורסם שהתחולל בטכניון בין השפה העברית ולשפה הגרמנית. נסענו למושבה הגרמנית, עברנו בין בתי השכונה המספרים את סיפורה של מושבת הטמפלרים הראשונה בארץ, שנחנכה בשנת 1868. שוחחנו על האדריכלות הטמפלארית, על אמונותיהם של הטמפלרים, על קשריהם עם היהודים הייקים שהגיעו לחיפה, על תרומתם לעיר וגם על סופם המר.

מסלול שני: סיורנו החל במרכז הכרמל. יצאנו לסיור מעגלי קצר, בו שמענו על  השכונה הטמפלרית "כרמלהיים", על ביקור הקיסר הגרמני בחיפה, ערכנו תצפית על הגנים הבהאים, מפרץ חיפה וטיילנו בטיילת לואי היפה. ביקרנו בגן מניה, לשעבר גן אוגוסטה ויקטוריה, ומשם יצאנו  לסיור מעגלי קצר נוסף, בו ראינו את המלון הגדול של משפחת פרוס הטמפלרית ואת תעשיית המלונאות הייקית שצמחה בעקבותיה, ביקרנו בביתו של סגן־הקונסול הגרמני, פריץ קלר, שהקים את השכונה בשנת 1887, עברנו דרך האנדרטה לזכרו של האדריכל הייקה אלכסנדר ברוואלד ודרך "בתי מושלי" שמספרים על ראשית השכונה הייקית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן