חדשות הארגון

סניף ירושלים: רשמי טיול לעמק חפר

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

מאת: נילי שני

ביום רביעי, 13 באוקטובר, סניף ירושלים יצא לטיול בעמק חפר בהדרכת ד"ר אבי גפני, רכזת התרבות והקהילה מיכל זילברמן ומנהלת הסניפים טל קלנר. הטיול התקיים באזור המועצה האזורית עמק חפר, שאדמותיו נרכשו בשנת 1927 ע"י יהושע חנקין, עת היו נגועות בקדחת עקב הביצות הרבות שמילאו את העמק. בשנות השלושים של המאה הקודמת התיישבו ראשוני החלוצים, ובין הישובים הראשונים היו כפר ויתקין וביתן אהרון. 

כיום עמק חפר, המשתרע על שטח של 130 קמ"ר, הוא אחד העמקים החקלאיים המצטיינים בישראל. בטיול התוועדנו לשטחי החקלאות, לשיטות ניהול מערכות המים מהמרשימות בארץ ובעולם, באמצעות מערכות טיהור מים והפיכתם למי קולחין לשימוש חקלאי. המועצה האזורית עמק חפר מצטיינת גם בפרויקט שיקום הנחלים ולקחה על עצמה להסדיר את בעיות הניקוז והזיהום של נחל אלכסנדר והפיכתו לאזור תיירות ונופש. בקרנו בגדות הנחל, בגשר הצבים ונהנינו מפינת חמד. ביקרנו במוזיאון בית הגדודים באביחיל המנציח את ההתנדבות היהודית באמצעות הגדודים העבריים במלחמת העולם הראשונה והבריגדה היהודית במלחמת העולם השנייה. לאחר ארוחה טעימה, משביעה ונעימה בקיבוץ משמר השרון סיימנו את היום בביקור במשק הלברכט בביתן אהרון, בגינת צמחי מאכל שהוקמה בלבו של פרדס קלמנטינות ששינה את ייעודו והפך לגינה שמטרתה לעודד את הקהילה לגידול עצמי של ירקות ותבלינים בגינה הפרטית, במרפסת, על גג הבניין או בגינה קהילתית – דבר שהתברר כמאד משמעותי בתקופת הקורונה.

הטיול היה מהנה ומעשיר, והאווירה והחברותא היו נעימים בזכות החברים, המדריך אבי, מיכל רכזת התרבות והקהילה וטל מנהלת הסניפים. החברים הודו לצוות על שזכו לטיול מהנה מעשיר וחוויתי.

3 תגובות

  1. אני מתרשמת שהיה לכם טיול מאוד מוצלח, מהנה ומחכים!
    כל הכבוד למארגנים ולמבצעים!
    ברכות,
    שולמית נתנאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן