מיכה שמיר – שינדלר, נולד בשנת 1934 במינכן, להוריו אסתר לבית נויבאור וראובן שינדלר. אח לשש אחיותיו: שרה, הינדה, שולמית, חנה ורות.
שמיר מיכה
בשנת 1939 עלתה המשפחה ארצה באוניה 'גלילאה' , דרך איטליה והתיישבו במושב השיתופי שהוקם על ידי יוצאי גרמניה "שבי ציון", שרוב תושביה מוצאם מהעיר רקסויגן שבבוואריה.

ילדותו עברה עליו בלימודים ועבודה חקלאית ב'שבי ציון'. לאחר מכן למד בישיבה בכפר ברואה ובבית הספר החקלאי 'כדורי'. בשנת 1952 גויס לצבא לתותחנים ועבר קורס קצינים.

מרבית שנותיו שרת בצבא קבע והגיע לדרגת סגן אלוף.

תחילה שירת בנח"ל כמ"פ ולאחר מכן כמג"ד בגדוד נחל. .בהמשך שירותו בצבא שרת כקצין חינוך בביה"ס הטכני של חיל האוויר. בתקופת שירותו הצבאי התגוררה משפחתו בקיבוץ 'גונן', ולאחר מכן בקבוצת 'כנרת'

היה נשוי לרות לבית קפלן ונולדו להן ארבעה ילדים: עדו, נעם, גיא ואפרת.

רוב שנותיו התגורר מיכה שמיר ומשפחתו בקרית ביאליק.

בשנת 1976 השתחרר מיכה מצה"ל ועבד כמנהל כוח אדם בחברת סולל בונה ארצות חוץ. בשנת 1988 התמודד על ראשות העיר קריית ביאליק והפסיד בהפרש קטן לראש העיר המכהן מיום היווסדה של העיר.מיכה המשיך להיות חבר במועצת העיר חמש שנים נוספות.

בשנת 1993 נסע עם משפחתו בשליחות קק"ל ישראל לגרמניה, לאחר ששהה שם כחמש שנים חזר ארצה, בשנת 1998.

נפטר בשנת 2000.לאחר שחלה במחלה ממארת.

7 תגובות

  1. זוכרת אותו באהבה. אני בת שבי ציון ומיכה היה מדריך שלנו נערץ. יצאנו איתו לטיולים ומחנות קיץ!

    1. מיכה שמיר היה מ"פ שלי בהיותי בשרות סדיר כחובש בהיאחזות נוטרה בשנים 1961-1962.תמיד אזכור אותו כאדם ישר ומפקד ראוי לשבח. יהי זכרו ברוך

  2. מיכה שמיר-שינדלר . הנסיך שנולד אחרי שלושת אחיותיו והרבה לפני נחמה .
    ילד , נער, בחור מקסים !בבגרותו כבר לא זכיתי לפגוש אותו אבל תמיד שמעתי רק על פועלו …
    יהי זכרו ברוך

    1. נכון…הבן המדהים שלו אור שילדיו של מיכה ז"ל לא מכירים בו עד היום ולא מזכירים שיש להם אח נוסף צעיר מהם בהרבה. כיום הוא בן 35.

  3. הכרתי את סא"ל מיכה שמיר ז"ל בעת שהייתי מפקד בסיס הגדנ"ע בג'וערה ומיכה היה אז מפקד מרחב גדנ"ע צפון. תמיד הסתובב עם סידור תפילה קטן, והיה מצטט לא פעם מפרקי אבות. לא חשבתי אז שיש לו רקע דתי כל שהוא, אבל לא יכולתי שלא להבחין בקשר האוהד שלו למורשת ישראל סבא. למעשה רק היום, כשחיפשתי לדעת מה קורה אתו, נודע לי שנפטר בגיל צעיר יחסית, 66, כבר בשנת 2000.ושבנערותו למד בישיבת כפר הרואה. זוכר אותו כאיש חביב וחייכני, איש רעים, נעים הליכות.יהי זכרו ברוך !!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן