קהילת הייקים

אם אתה יכול לחלום – סיפורו של ג'ורג' גוטלמן

ארגון יוצאי מרכז אירופה

מאת: שריל כץ, תרגום: ד"ר נעמי מרחב

If you can dream / Georges Gutelman

כאשר היטלר פלש לבלגיה ב 1940, במלחמת העולם השנייה, שני בנים צעירים בעיר ליג' (LIEGE), ג'ורג' ומיכאל גוטלמן, הוסתרו ע"י משפחה נוצרית אדיבה שחיה בכפר בסמוך וורו – גורו (VOUROUX – GOREUX).

הם ניצלו מרדיפות הנאצים, הגורל המזעזע של ששה מיליון יהודים, שכלל את אמם האהובה. למרות מצבי מצוקה ותלאות לאורך הדרך, ג'ורג' היה נחוש בדעתו להצליח בחייו, ואמנם עלה הדבר בידו!!! הוא יסד את חברת התעופה הטרנס אירופית (TRANS EUROPEAN AIRWAYS (TEA הרווחית, שהפעילה טיסות שכר באירופה. ג'ורג' מצא אהבה אמיתית כאשר פגש, ונשא לאשה את אלין פיק (HIS "COCO). הם חלקו חיים מרתקים.

יום אחד, בחורף 1984, חל מפנה בלתי צפוי. בכיר ב"מוסד", אפריים הלוי, פנה אל ג'ורג' בשאלה אם יהיה מוכן לסייע בהצלת חייהם של אלפי יהודים אתיופים. באומץ, בתחושת דאגה לזולת, צדיק בנפשו, הסכמתו הייתה מידית! החלטתו זו של ג'ורג' גוטלמן, משאירה ציון דרך בלתי ניתן למחיקה, על סיפור ההיסטוריה של היהודים שניצלו במסגרת "מבצע משה".

הוא היה מודע לכך שהחלטתו עלולה לסכן את עסקיו, ואפילו את משפחתו, אולם – ההזדמנות להציל חיי אדם, היוותה בבסיסה דרך משמעותית לציין את תודתו, הערכתו, לעובדה שחייו ניצלו בהיותו ילד, והוענקה לו האפשרות לחיות.

אושר לתרגום ע"י אלין גוטלמן. רעייתו של ג'ורג' גוטלמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן