חדשות הארגון

השקת הספר הדוקטור מאת דניאלה דנציגר

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

צמרת המשפט הישראלי התכנסה ביום שישי גשום (19 בנובמבר 2021) למפגש בהובלת ״ארגון יוצאי מרכז אירופה״ בו  הושק ספרה החדש של דניאלה דנציגר זייטמן ״הדוקטור״, המגולל את סיפורו של פליקס דנציגר, איש העלייה השלישית ומבוני הארץ.

האירוע התקיים בבית ציוני אמריקה בתל אביב-יפו, ובו השתתפו כ-200 חברי וחברות הארגון והקהילה היקית ואורחי משפחות דנציגר זייטמן ביניהם שופטי בית המשפט העליון לשעבר יורם דנציגר ואליקים רובינשטיין, השופטים עוזי פוגלמן ודפנה ברק ארז והמשנה לנשיאה בדימוס חנן מלצר.  

בשיחה אינטימית של דניאלה דנציגר עם יו״ר הנשיאות דבורה הברפלד למדנו על תהליך הכתיבה של רומן היסטורי משפחתי ועל דור של חולמים שתרמו לתקומתה המדינה עליהם נמנה דוקטור פליקס דנציגר, גיבור הספר. אילן שחורי העניק סקירה מרשימה על תל אביב והעלייה היקית והזמרת ענת טוביה הנעימה בקול פעמונים. 

נשיאת ארגון יוצאי מרכז אירופה דבורה הברפלד: ״הספר מאיר פיסת היסטוריה שמעולם לא הנכחנו. מעבר לעיסוק הנרחב בעלייה החמישית הייתה גם עליה טרום-חמישית שאליה היה שייך פליקס דנצינגר. עליה שתרומתה לבניין הארץ עלולה להישכח בקלות״.

דניאלה דנציגר זייטמן: ״הדוקטור הוא רומן היסטורי, המגולל את סיפורו מעורר ההשראה של אבי סבי, ד״ר פליקס דנציגר, מחלוצי הרפואה העברית והרוויזיוניזם הציוני. הוא מתאר תקופה בה חיו אנשי חזון שהפכו חלום בלתי-אפשרי למדינה. כולי תקווה שסיפורו של הדוקטור יזכיר לאנשים כמה כוח יש בידם – להפוך רעיון למציאות. אני גאה להיות חלק מדור ההמשך של הקהילה היקית והמורשת הנפלאה שלה ושל משפחת דנציגר בפרט״

טל קדמי וינברום מנכלית ארגון יוצאי מרכז אירופה:

״במוקד ספרה של דניאלה נמצאת ההכרה של הדור הצעיר באלה שבנו את ארצנו היקרה. הנוכחות המגוונת באירוע השקתו רק מדגישה כיצד העברת המקל הבין דורית מתקיימת תוך הוקרה והרמוניה, וארגון יוצאי מרכז אירופה מתגאה להוות הבמה לתהליך כה חשוב.״

בתמונה: דבורה הברפלד, יו״ר הנשיאות, מראיינת את דניאלה דנציגר. צילום: אלישע אבן טוב 

2 תגובות

  1. כמי שהכיר את דר' דנציגר (הוא היה ידיד של אבי) ואת בית החולים שלו בתל אביב (לפי מיטב זיכרוני היה ממוקם ברח' גרוזנברג), אני מחכה להזדמנות קרובה "לשים את ידי" על הספר, שבודאי אמצא בו דברים מוכרים לא מועטים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן