חדשות הארגון

התייחסות הארגון/הקהילה לנושא הפליטים מאוקראינה

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

כישראלים ששורשיהם במרכז אירופה אנו נקראים לנקוט עמדה ברורה לגבי הסכסוך האלים שפרץ במזרח אירופה: מדינת ישראל מצווה לא רק לקרוא לסיום שפיכות דמים  באוקראינה, אלא לעמוד לצד מדינה מותקפת נגד המדינה התוקפנית ולגנות את הפגיעה בריבונתה של המדינה המותקפת. זיכרון שנות השלושים של המאה העשרים שבהן היינו אנו קורבנות תוקפנות מן הסוג הזה מחדד את עירנותנו לצורך לעמוד על משמר עקרון הסוברניות והגנת הדמוקרטיה נגד שלטון עריצות המשתמש בתואנות היסטוריות כדי להשתלט על טריטוריות שכנות. טוב עשתה ישראל שהצטרפה בהצבעה באו"ם למדינות שגינו את התוקפן, ואנו קוראים לה לנהוג כשאר מדינות אירופה בתגובה על הפלישה הרוסית ולנקוט בצעדים חד משמעיים כנגד התוקפן. 

הזיכרון ההיסטורי מצווה עלינו קודם לכל לפתוח את שערי הארץ לפליטים שברחו מאזור המלחמה. לא די לגנות בדיעבד את סגירת השערים בפני היהודים הבורחים מאירופה לפני שמונים שנה – על ישראל להצטרף בלי סייג למדינות הנותנות מחסה לפליטי המלחמה והתוקפנות הנוכחית.

בברכה,

דבורה הברפלד – יו"ר נשיאות הארגון

וחברי ועדת התגובות

תגובה אחת

  1. שלום,
    מסכימה עם כל מילה. מצטערת שבשלב הראשון של התוקפנות הרוסית נגד אוקראינה כשפליטים אוקראינים התדפקו על כל דלתות ארצות העולם, אצלנו בישראל לא ניתן היה לפליטים שאינם יהודים להיכנס. מאחר שנפטרנו מאילת שקד, שרת הפנים דאז אנו צריכים לעשות ככל יכולתנו לעזור לאוקראינים ואפילו לתת לכאלו שרוצים להיכנס לארץ ולשהות בה. כל ההתנהגות הדוחה שלא מאפשרת ללא יהודי להיכנס לארץ היא פשוט לא אנושית. ההתנשאות היהודית על פני שאינם יהודים היא גזענית ולאינה הומניטרית.
    אני רק חוששת שעם מדינה ימנית כמו שלנו, ערכים הומניטרים רבים לא יתקיימו ואף גרוע מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן