אירועים

ייקים וטמפלרים, בין ההר לים

חיפה

רביעי

27/10/2021

טיולי "דרך הייקים" – לציון 90 שנים לארגון יוצאי מרכז אירופה:

"ייקים וטמפלרים, בין ההר לים"

יום רביעי, 27 באוקטובר 2021 בהדרכת: דותן ברום ואודי שקדי שדה

דותן, מדריך סיורים בחיפה, חוקר תולדותיה ומרצה. תואר ראשון בתולדות עם ישראל ותואר שני בלימודי א"י. אודי, מרצה ורכז הדרכה ותוכן בשלוחה הצפונית של המכון למורשת בן גוריון. תואר ראשון בפסיכולוגיה ותולדות עם ישראל.

הטיול ייערך בשתי קבוצות, אשר יטיילו לסירוגין בשני מסלולים.

מסלול ראשון: סיורנו יחל בגן בנימין, הגן העירוני הראשון בארץ, שנחנך בשנת 1925. משם נצא לסיור קצר בשכונת הדר הכרמל, שתוכננה כ"עיר גנים" על ידי האדריכל הייקה המפורסם, ריכרד קאופמן. נסיים חלק זה במבנה ההיסטורי של הטכניון, אותו תכנן האדריכל הייקה אלכסנדר ברוואלד, אבי הסגנון האקלקטי הארץ־ ישראלי באדריכלות; ונספר גם על "קרב השפות" המפורסם שהתחולל בטכניון בין השפה העברית ולשפה הגרמנית. ניסע למושבה הגרמנית, נעבור בין בתי השכונה המספרים את סיפורה של מושבת הטמפלרים הראשונה בארץ, שנחנכה בשנת 1868. נשוחח על האדריכלות הטמפלארית, על אמונותיהם של הטמפלרים, על קשריהם עם היהודים הייקים שהגיעו לחיפה, על תרומתם לעיר וגם על סופם המר.

מסלול שני: סיורנו יחל במרכז הכרמל. נצא לסיור מעגלי קצר, בו נספר על השכונה הטמפלרית "כרמלהיים", על ביקור הקיסר הגרמני בחיפה, נערוך תצפית על הגנים הבהאים, מפרץ חיפה ונטייל בטיילת לואי היפה. נבקר בגן מניה, לשעבר גן אוגוסטה ויקטוריה, ומשם נצא לסיור מעגלי קצר נוסף, בו נראה את המלון הגדול של משפחת פרוס הטמפלרית ואת תעשיית המלונאות הייקית שצמחה בעקבותיה, נבקר בביתו של סגן־הקונסול הגרמני, פריץ קלר, שהקים את השכונה בשנת 1887, נעבור דרך האנדרטה לזכרו של האדריכל הייקה אלכסנדר ברוואלד ודרך "בתי מושלי" שמספרים על ראשית השכונה הייקית.

עלות למשתתף – 170 ₪

ביטול ההרשמה לאחר 20 באוקטובר 2021, כרוך בתשלום מלא.

סניף ירושלים:

8:00 מלון המלכים

8:30 הר הרצל

9:15 עצירה בכביש שש להתרעננות קלה

9:30 חזרה לאוטובוס

10:30 הגעה לנקודת המפגש – התרעננות נוספת – יציאה למסלול הטיול הראשון

13:30 ארוחת צהריים כשרה

14:30 יציאה למסלול הטיול השני

17:00 יציאה לכיוון ירושלים

*יתכן ויחולו שינויים בלוח זמנים זה.

Search
Generic filters
דילוג לתוכן