קהילת הייקים

כתריאל צימט ז״ל

ארגון יוצאי מרכז אירופה

דברי ההספד של יו״ר הארגון דבורה הברפלד, על כתריאל צימט ז״ל, חבר נשיאות ארגון יוצאי מרכז אירופה, ממקימי מוזיאון היקים בתפן וממקדמי ענף המיחשוב בישראל. בן 95 היה במותו. 

אני נפרדת ממך בעצב כתריאל, בשמי ובשם חבריך בארגון שבו האמנת ואותו קידמת בעשייה ציבורית שלך, שהייתה מופת עבור כולנו. עשייה ששילבה ידע עם סקרנות ללא גבול, לצד יכולת מופלאה להמריא ולהתוות דרכים חדשניות, להטיל ספקולדרוש פתרונות יצירתיים.

בארגון התמקדת בקידום נושא שימור המורשת היקית והנחלתה. עשית זאת בהתמדה ולאורך שנים מתוך ידיעה שאנחנו "על זמן שאול" ושעלינו החובה לפעול במהרה לשימור המורשת והנחלתה גם לדורות הבאים אחרינו. שכן, כפי שאמרת "האיש הקטן עם החרמש" מאיים להתייצב אצל כולנו וכי עוד מעט קט לא יוותרו יותר חברים.ות הבקיאים והמתעניינים במורשת.

בד בבד ידעת כי בלי עבודה שיטתית ומעשית "זה לא ילך". לכן, נרתמת והיית בין היוזמים המרכזיים לשיתוף הפעולה הברוך של הארגון עם המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית בתפן ועם מי שעמדה בראשו- רות אופק.

היית תמיד מעורב, מגיע לכל הפעילויות והישיבות, מפעיל את מלוא השפעתך בדיונים, מתוך אמונה בלתי-מעורערת בדרך ובערכים בהם האמנת. היית מציאותי ולא הסתפקת באמירות בעלמא; ידעת שכל רעיון נבחן בהגשמתו.

מילאת את תפקיד יו"ר ועדת המורשת בארגון במשך שנים ארוכות, תוך מחויבות והבנה עמוקה בנושאי ההיסטוריה, המורשת והתרבות הגרמנית, העולמית, היהודית והיקית. הבנת שלארגון נחוצים חלום, דרכי פעולה ומשאבים.

מתוקף תפקידך הובלת תהליכי קבלת החלטות והיית צריך לשכנע את חבריך בוועדה. יכולת השכנוע שלך נשענה תמיד על הכנות שלך, על העמדת סימני השאלה במקום הנכון, על ניסיון בלתי מתפשר לחפש פתרונות בלתי שגרתיים, על ההגינות והשכל הישר. כל אלה גרמו לנו להצטרף אליך ולהכיר בסמכותך.

תמיד ביקשת, שאלת והתלבטת. ביקשת שינוי שדרוג והתאמה של התהליכים הכרוכים בשימור המורשת והנחלתה לדורות החדשים– תוך שאתה מגלה, למרות גילך, פתיחות לשימוש בטכנולוגיות החדשות.

היית אדם ריאלי, סקרן ואופטימי – דבר שסייע לך מעט להתמודד עם הנורא מכל, מותו בטרם עת של בנך האהוב ועם מותה של רעייתך שהייתה לצידך שנים רבות. שאבת כוח ונחמה מהמשפחה הנפלאה שלך, בתך, כלתך נכדיך ונינך – כולם היו לצידך ואתך ואתה היית ראש משפחה אוהב, מסור וגאה.

זכיתי בידידותך. הייתה זאת ידידות מחממת לב. זכיתי בתשומת ליבך, בהקשבתך, בעידוד, בעצה הטובה, בחמלה ובהבנה. ואתה חסר לי.

כתריאל, אתה רשאי להתגאות בעשייתך ובתרומתך, שתוסיף ללוות אותנו בפעולות לשימור המורשת ולהנחלתה.

פורסם בגיליון יקינתון MB מס' 311, נובמבר 2021

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן