חדשות הארגון

סיכום טיול דרום אדום

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

סיכום טיול פריחה דרום אדום שנערך ב-1.3.22.

מאת: רפי ויגל 

החבורה הכמעט קבועה של כ – 40 חברות/חברי הארגון מאזור תל-אביב והמרכז, נתכנסה לה שוב בבוקר יום ג' לאחר מספר חודשים חסרי פעילות, בחניון 2000 ליום טיול נוסף לדרום האדום.

סמוך לשעה 8.30 יצאנו לדרך על כביש 1 לכיוון כביש 6 אל יד בנימין שם נאסף מדריך הטיול ערן תירוש ומשתתפת נוספת מהאזור.

יצאנו לדרך בואכה בית קמה להפסקת ארוחת בוקר (טקס קבוע לבני/ות גילנו.)

הדרך לכיוון בית קמה נמשכה למעלה מהנדרש עקב עבודות בכביש 6 (ב-2 הכיוונים) שלא הודע עליהם מראש.

מבית קמה המשכנו בדרך לקיבוץ רוחמה. פגשנו מדריכה בת גילנו, רותי גולץ שסיפרה בהתלהבות רבה על הקמה החווה – כפי שהיה המקום לפני שהפך לקיבוץ, על גלגוליו השונים עד להגעתו למצבו כיום. הוצגה לנו מצגת על התפתחות המקום, ביקרנו בבאר הראשונה שנחפרה על ידי תושבי המקום בידיים עד אשר חובר לה מנוע לשאיבת המים אשר פועל עדיין. עוד ראינו צילומי חברים ותיקים מתקופות שונות ומלחמות. סיור מעניין וממצה ביותר.

מכאן יצאנו בדרך לחלק היותר מערבי של הנגב. בדרך סיבר המדריך את אזנינו למקור השם "בתרונות" (מלשון לבתר) וטען כי יש בתרונות רבים באזור קיבוץ בארי.

כבר ביציאה מרוחמה ראינו בתרונות והחלו לצוץ מרבדים אדומים של כלניות לאורך הדרך. חלפנו על פני חוות השקמים בה התגורר ראש הממשלה אריאל שרון ומשפחתו כאשר מולה גבעת הכלניות בה קבורים ראש הממשלה אריאל שרון ורעייתו לילי עה"ש.

מכאן המשכנו לכיוון אנדרטת "חץ שחור" לזכר חלק מחללי הצנחנים בפעולות תגמול של החטיבה במשך שנים מקום המדינה ואילך. זהו אתר מסודר ומטופח ואין פלא בכך כי ראש הממשלה המנוח אריאל שרון היה מאבני היסוד של החטיבה ומפקדה. המשכנו לאתר מתוייר פחות בשם באר מרווה – באר עתיקה שנקראה ע"ש חברת קיבוץ עלומים בשם מרווה שנפטרה ממחלת הסרטן. היו כאן מרבדי כלניות נרחבים ביותר שזכו לצילומי סלפי עם החברים מכל זווית אפשרית.

מכאן לקיבוץ עלומים המרחק קצר ביותר והגענו למקום לארוחת צהריים. מתברר כי אחד מענפי המחיה של הקיבוץ הוא כנראה מתן שירותי הסעדה שכן פרט לקבוצתנו היו במקום קבוצות נוספות ושררה אנדרלמוסיה גדולה. בסופו של דבר העניינים באו על מקומם בשלום.

מכאן נסענו לכיוון קיבוץ בארי בה נחנך לאחרונה נתיב אנזק לזכר חיילי אוסטרליה, ניו זילנד, אנגליה בתקופת מלחמת העולם הראשונה כאשר הנתיב תחילתו בקיבוץ בארי דרומה עוקף ממערב את באר שבע וחוזר לבאר שבע מדרום באופן שהפתיע את הטורקים בעיר.

מכאן חזרנו לכיוון יד בנימין דרך העיר שדרות כדי לעקוף את כביש 6 למקרה שעדיין יהיה פקוק עקב העבודות במקום. מכאן חזרה לתל-אביב עם הרגשה של טיול יפה, מהנה, תוך הדרכה מעולה וממצה ולא מעייפת.

בצפייה לטיול הבא בקרוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Search
Generic filters
דילוג לתוכן