קהילת הייקים

רשימת המלצות לספרים על קהילת הייקים

ארגון יוצאי מרכז אירופה

קריב  מאת עמי שמיר הוצאת אטד 2008, 239 עמודים

עמי שמיר, עשרים שנה כתב ועורך בשבועון צה"ל "במחנה" ואחר-כך עיתונאי בעיתונים יומיים, מתרגם ועורך ספרים, מספר בספר ביכוריו על משפחה יוצאת גרמניה שמתערה בארץ לאחר עלייתה ערב קום המדינה אך נקלעת למשבר קשה על רקע פרשת אהבים .


תולדות הבלומנטלים מהסן מאת ריטה קריינפלד, בהוצאת עיריית האם גרמניה 2000

זהו ספר מחקר על תולדותיה של משפחת בלומנטל שבוצע על-ידי האגודהההיסטורית של עיריית האם שבחבל הסן ותורגם לעברית על-ידי בת המשפחה חנה טל מחיפה. המחקר המקורי, בגרמנית, מתייחס לתקופה שמתחילת המאה ה-19 ועד שנות ה-40 של המאה ה-20 כולל צילומים ומסמכים. מסמך מרתק על אנשים ועל תקופה.


יקנעם הכפר החריג מאת פרץ לוינגר, הוצאת "מערכת" קיבוץ דליה 1993, 278 עמודים

פרץ לוינגר, יוצא גרמניה ממקימי המושבה יקנעם בשנת 1935, הוא וצאצאיו חיים בה עד היום, כתב ספר שכמוהו כתעודה היסטורית מפורטת ומרתקת על תולדותיה של יקנעם. הייתה זאת קבוצה של ייקים מגרמניה, מצ'כיה ומהולנד שהקימה את הכפר החקלאי במוצא ואדי מילק בואך עמק יזרעאל. היסטוריה ארץ-ישראלית וייקית במיטבה.


ראשון לציון מארש 70 שנה לעליית יהודי גרמניה לראשון-לציון, הוצאת מוזיאון ראשון-לציון 2004 , 23 עמודים

חנה קוזי-רוטשילד, צאצאית לקהילה הייקית בראשון לציון ופעילה במוזיאון, הנפיקה לנו את החוברת שהופקה על-ידי המוזיאון, עוד מסמך היסטורי המלמד על ההתיישבות הייקית באחת מהמושבות הראשונות , בתקופת ראשיתה של העלייה החמישית דהיינו 1933. חוברת המלווה בצילומים ומסמכים


עיזה רגיזה מאת עפרה גלעד –ויינרב, איור שלומית לירון, הוצאת קיבוץ רמת-יוחנן, 17 עמודים

עפרה גלעד, בת למשפחה ייקית מירושלים, חברת קיבוץ רמת-יוחנן, כותבת שירים וספרי ילדים, מספרת בספר זה על עוזי הנכד שגר בכפר ולסבתו עיזה מרגיזה. ספר חביב של קיבוצניקית שסביבת מגוריה ועולמה כה שונים מחיי העיר.

 

מתוך ה- MB יקינתון – פברואר-מרס 2009, אדר-ניסן תשס"ט, גיליון מס' 231

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן