אירועים

טיול דרך היקים לתל אביב

תל אביב

רביעי

24/11/2021

טיולי "דרך הייקים" -לציון 90 שנים לארגון יוצאי מרכז אירופה:

תל אביב: "בין מלון קטה דן לקפה מרסנד"

בהדרכת אילן שחורי

הטיול ייערך בשתי קבוצות, אשר יטיילו לסירוגין בשני מסלולים. סיורנו יחל בנסיעה לשפך הירקון, משם נצעד לנמל תל אביב ונספר את סיפורו. ב"אסותא באוהאוס וילג"' נדבר על הרופאים בני העלייה החמישית ועל המוסדות אותם יסדו, נציין את בתי הקפה היקיים ואת בית הכנסת "איחוד שיבת ציון", נספר על תרומת ה"ייקים" לתרבות המלונאות והאירוח, על היזמת קטה דן, על האדריכלית לוטה כהן ועל משפחת פדרמן. על ההעפלה הבלתי לגאלית של "הייקים", על רצח חיים ארלוזורוב ועל "תכנית ההעברה". נשמע על סגנון ה"באוהאוס" ועל אדריכלי ה"סגנון הבינלאומי". ניסע למתחם נחושתן בו נספר על פיתוח התעשייה והקמת מפעלים בתל אביב והאזור, באזור הבורסה נספר על בנקים יקיים, שהוקמו בארץ ועל הבורסה התל אביבית – 1935. נראה את הקונסוליה הגרמנית ההיסטורית ואת קפה "לורנץ-מינץ".

לאחר הפסקת הצהריים, קבוצה אחת תבקר במערכת עיתון "הארץ" ותיפגש עם המו"ל עמוס שוקן. והקבוצה השנייה, תבקר בהוצאת הספרים "שוקן" ותיפגש עם המו"ל רחלי שוקן אידלמן. בכיכר המלך אלברט נדבר על "בית הפגודה", על האדריכל אלכסנדר לוי, שהקים את רחבת "קדם" ועוד. משם ניסע ל"הבימה" נספר על אוסקר קאופמן והיזמת מרגוט קלאוזנר ועל השחקניות חנה מרון ואורנה פורת. בכיכר דיזנגוף נזכיר בנוסטלגיה את חנות הכולבו הראשונה והגדולה מסוגה בארץ ישראל "אקמן" ואת תרומת הייקים למסחר התל-אביבי. שם יסתיים סיורנו.

אילן שחורי הוא עיתונאי, איש תיירות וחוקר תולדות ארץ ישראל, המתמחה בהיסטוריה של העיר תל אביב. בוגר קורס "מורי דרך מוסמכים" מטעם משרד התיירות. דוקטורנט בהיסטוריה של ארץ ישראל.

יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

עלות למשתתף – 170 ₪

ביטול ההרשמה לאחר 20 באוקטובר 2021, כרוך בתשלום מלא

סניף ירושלים:

08:00 מלון המלכים
08:30 הר הרצל
09:45 הגעה לנקודת המפגש התרעננות וארוחת בוקר (בחניון פארק הירקון).
10:00 יציאה לסיור
13:30 ארוחת צהריים כשרה
14:30 המשך הסיור
17:00 יציאה לכיוון ירושלים

סניף תל-אביב:

09:45 הגעה לנקודת המפגש (בכניסה לחניון רידינג) שם ניפגש עם מורה הדרך
10:00 יציאה לסיור
13:30 ארוחת צהריים כשרה
14:30 המשך הסיור
17:00 סיום

יש להצטייד במים, א. בוקר, מסיכה, תעודת מתחסן ונעליים נוחות.

ההרשמה לחברי ארגון ולמוזמנים מטעמם בלבד, אנא הקדימו להירשם כדי להבטיח מקום!

*יתכן ויחולו שינויים בלוח זמנים זה.

Search
Generic filters
דילוג לתוכן