אירועים

כיצד עזרו כלבי הנאצים ליהודים לשרוד את השואה?

האירוע הסתיים

תמי בר יוסף חוקרת יחסי אדם וכלב בישראל ומומחית לחקר התחום כלבים ושואה, חברת פורום חוקרי קשרי אדם חיה בישראל, כלבנית חינוכית טיפולית ומרצה להתפתחות תרבות הכלבנות בישראל תתארח ביקה TV ביום רביעי ב10:30 בתוכנית מיוחדת לציון יום השואה הבינלאומי.

נשוחח על נושא המחקר החדשני שלה בנושא כלבים ושואה; כיצד היא הגיעה לחקור בעבודת התזה שלה סיפורים על יהודים שניצלו בשואה בזכות כלבים והקשר עימם; למה הנאצים השתמשו בכלבים נגד יהודים; מה משותף לעשרות היהודים ששרדו בשואה בזכות כלבים; למה סיפורי ההצלה הללו כל כך מרגשים ואיזו צוואה השאירו ניצולי השואה שניצלו בזכות כלבים למשפחותיהם.

מנחה: רפי ברבירו

השידור יועבר בעמוד ארגון יוצאי מרכז אירופה, בעמוד ארכיון השואה החברתי, בקבוצת הפייסבוק It's All About Dogs ובקבוצת Hoppe Hoppe Reiter –  צאצאי ייקים צעירים למען שימור מורשת הייקים.

תמי בר יוסף היא כלבנית חינוכית טיפולית אשר עוסקת בכלבנות מעשית לצד היותה חוקרת המתמחה בחקר יחסי אדם וכלב בישראל. בשנים האחרונות ערכה בר יוסף מחקר מקיף אודות הנושא כלבים ושואה. מחקר זה בחן את השימושים הטראומטיים שעשו הנאצים בכלבים נגד יהודים בשואה ואת הסיבות לכך, וכן את השפעות הטראומה שנגרמה לניצולי שואה רבים מכלבי הנאצים על יחסי אדם כלב בישראל ועל התפתחות תרבות הכלבנות בישראל. 

לפני כשנתיים חלה תפנית מפתיעה במחקרה של בר יוסף. אנשים שנחשפו למחקר דרך הרצאות ופרסומים של בר יוסף , פנו אליה וסיפורו לה, כיצד יקיריהם ובני משפחתם ששרדו את השואה, ניצלו בזכות כלב או קשר שהיה להם עם כלבים בשואה. 

פרסום כתבה בעיתון "הארץ" על המחקר ועל נינה דינר (95), שניצלה בשואה בזכות כלב דני ענק של מפקד נאצי, הוביל למבול של עשרות פניות של אנשים שרצו לשתף את בר יוסף בסיפורי הצלה נוספים של יהודים בשואה בזכות כלבים. רוב הסיפורים הללו, עסקו בילדים וחלקם במי שהיו מבוגרים בזמן השואה.

בימים אלו בר יוסף שוקדת על כתיבת עבודת תזה שבמרכזה חקר סיפורי ההצלה הללו וכן היא שותפה להפקת סרט דוקומנטרי בנושא זה בהפקת חברת "מדליה הפקות" ו"יס דוקו".  

 

לפרטים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן