אירועים

מועדון הסרט האוסטרי – הרחוב ללא שמחה

מועדון הסרט

רביעי

15/12/2021

מועדון הסרט האוסטרי מזמין אתכם להקרנה של אחד הסרטים הפופולריים ביותר ברפובליקת ויימר The Joyless Street – הרחוב ללא שמחה

הסרט The Joyless Street , מבוסס על רומן בעל שם זהה פרי עטו של הסופר היהודי-אוסטרי, הוגו באטאואר. העלילה מגוללת את סיפורן של שתי נשים בווינה של ראשית שנות ה – 20. מרי הענייה ושכנתה גרטי האמידה, החיות בבניין בסמטת מלכיאור באחת השכונות העניות בעיר. בסמטה זו שולט ביד רמה ואכזרית הקצב השכונתי שמתנה את חלוקת הבשר בטובות הנאה מנשות השכונה. שתי הנשים, המשתייכות למעמד חברתי שונה, חולקות את המציאות החברתית והכלכלית בווינה שלאחר מלחמת העולם הראשונה. על רקע האינפלציה הן נאבקות להביא פרנסה למשפחתן. מה יעלה בגורלה של גרטי לאחר שאיבדה את עבודתה? כיצד תצליח לשרוד? והאם לבסוף, היא תשתחרר מסמטת מלכיאור?

הסרט (כמו הרומן) מתאר את המשבר הכלכלי ואת הפערים החברתיים שנפערו בעקבותיו מנקודת מבט נשית ובכך ייחודו. בגרסה האנגלית שבה נצפה, הסרט מתמקד בעיקר בסיפורה של גרטי, אותה מגלמת גרטה גרבו באחד מתפקידיה הראשונים! את הקרנת הסרט תלווה הרצאה קצרה שתתמקד בהקשר האוסטרי של הסרט וברקע התרבותי-היסטורי של ווינה בראשית שנות ה – 20, דרך הצגת דמותו ויצירתו של מחבר הרומן הוגו באטאואר.

לפרטים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן