אירועים

פאנל עצמאות בגיל השלישי בראי משבר הקורונה – יקה TV

האירוע הסתיים

לכבוד יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל, יערך פאנל עצמאות בגיל השלישי בראי משבר הקורונה, הערב (חמישי) בשעה 18:00 ביקה TV. במשדר ישתתפו מומחים והוגי דעות שידברו על מושג עצמאות וחירות. במהלך הדיון נחקור את השלכות הבידוד שנכפה על אוכלוסיית הגיל השלישי ונדון בשאלות האתיות, ההומניסטיות והמוסריות המתעוררות כתוצאה מכך.

משתתפי הפאנל:

פרופ' צ'רלס גרינבאום – פרופסור לפסיכולוגיה חברתית, חבר ארגון יוצאי מרכז אירופה.

גב' עדנה נרדי – מנהלת בתי ההורים של ארגון יוצאי מרכז אירופה לשעבר, תואר שני בסיעוד, יועצת בתחום הגיל השלישי וחברת ארגון.

שי חיות – מלגאית ארגון יוצאי מרכז אירופה – בת 28, תואר בממשל ודיפלומטיה, עובדת כמנהלת משלחות בעמותת שורשים, מתנדבת בארגון לב אחד בתקופת הקורונה, לומדת בתוכנית ״גליל אפ״ למנהיגות אזורית בגליל.

מנחה: יעל חביב – יועצת אישית, זוגית ומשפחתית לבני הגיל המבוגר. רכזת תחום גיל שלישי בקהילה, מכון אדלר.

השידור יועבר במקביל בעמוד של מכון אדלר, בקבוצת צאצאי ייקים צעירים למען שימור מורשת הייקים ובהקבוצה הסודית של מחפשי העבודה המבוגרים.

השידור יועבר במקביל בעמוד ארגון יוצאי מרכז אירופה, בקבוצת צאצאי ייקים צעירים למען שימור מורשת הייקים, מכון אדלר ובהקבוצה הסודית של מחפשי העבודה המבוגרים של ארגון והדרת – הכוח השלישי.

מגיש: רפי ברבירו

זיקנה בפועל, אבוי, שונה מזיקנה בתאוריה” , רמב”ם , מורה נבוכים, פרק ו’, פסןק 12 הפער שבין האקדמיה לחווית ההזדקנות הפרטית.

אני משלם את מחירה של זיקנתי ואין מאושר ממני” , מישל דה-מונטאן מהם המחירים החברתיים שמשלם אדם מזדקן בחברה המודרנית וכיצד משפיע על הזדקנותו?

ART OF AGEING – התפיסה המערבית המקדשת את הנעורים והיופי וההיבט החברתי על הזדקנות כתהליך ממודר ומוקצה.

ויקטור פראנקל בגישת הלוגותרפיה מדבר על חיפוש המשמעות- מהי משמעות בגיל המבוגר והאם ניתן “להמציא” כזו? תלוי אדם או חברה בה הוא חי?

הפחד להיות נטל- בחברה, בתא המשפחתי, בזוגיות.

בכל נושא נתייחס לתקופה הנוכחית וההשפעות שלה. האם יהיה שינוי ביום שאחרי? האם התקופה הזו יכולה ללמד משהו את האנושות אודות הזיקנה? האם תפיסת הגילנות התעצמה? והאם ההנחיות הן, בהכרח, גילניות?

בפאנל נעסוק גם בעתירה שהוגשה לבג"ץ (30.4) נגד ממשלת ישראל, משרדי הבריאות האוצר, והמשרד לשוויון חברתי, קוראת לבטל את התקנה לשעת חירום האוסרת על אזרחים ותיקים (בני 67 ואילך) לחזור למקום עבודתם. העתירה הוגשה על ידי תשעה פונים – ובהם ריבי בלר, יו"ר עמותת והדרת, הפועלת לקידום תעסוקת מבוגרים – באמצעות הקליניקות המשפטיות לזכויות זקנים וניצולי שואה באוניברסיטות תל אביב ובר אילן.

העותרים טוענים כי שלילת זכותם לחזור לעבודה – אך ורק בשל היותם אזרחים ותיקים – מהווה פגיעה בזכויות אדם בסיסיות, כמו הזכות לשוויון, הזכות לעבודה ולחופש עיסוק. העתירה מפרטת כיצד הליך התקנת התקנות לשעת חירום התעלם מהתשתית העובדתית, הרפואית והחברתית.

עוד נכתב בעתירה כי "הוראה זו מהווה ביטוי פסול של גילנות, כי לא הונחה תשתית ראייתית לכך שבני 67 או יותר הם בעלי נטייה גבוהה להידבק בנגיף קורונה, וכי עיון מדוקדק בנתוני הרקע של הנפטרים בעקבות הנגיף חושף כי המשתנה הרלוונטי אינו הגיל הכרונולוגי – אלא דווקא מחלות הרקע".

לפרטים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן