חדשות הארגון

איגרת מארגון יוצאי מרכז אירופה עקב המצב הבטחוני

מערכת חדשות ארגון יוצאי מרכז אירופה

חברים וחברות יקרים.ות,
זו אחת משעותיה הקשות של מדינת ישראל, שעה שאנו קוברים את מתינו הרבים מהשבת השחורה בעוטף עזה. לב כולנו עם משפחות הנרצחים ואנו שולחים איחולי החלמה מהירה לפצועים. ולמשפחות הנעדרים והשבויים אנו שולחים חיזוקים ונושאים תפילה בתקווה שכל החטופים, השבויים והנעדרים ישובו בריאים ושלמים במהרה לחייק משפחותיהם. כאומה כאירוע מכונן. הטבח הנורא לא יישכח ולא ייסלח.
כמו שאמר זאת הנשיא ביידן מספר ימים אחרי המתקפה: "המתקפה הזו העלתה אל מעל פני השטח זיכרונות כואבים וצלקות שהותירו אלפי שנות אנטישמיות ורצח העם היהודי". מתוך האסון וסיפורי הזוועה, מתייצבת משפחת ישראל במיטבה ובמלוא עוצמתה; אזרחים ואזרחיות שברגעי האמת, שמים במרכז את ערכי הערבות ההדדית, הדאגה לזולת. כל אחד.ת נרתם בתחומו וע"פ יכולותיו. אנו עדים לאזרחים.יות המתגייסים להציל, לחלץ, לעזור, לחזק, להסיע, להאכיל, לתמוך, לצייד, לשמור, לנחם, לטפל, לבשל, לתרום והכל בחמלה ובדאגה רבה.
הארגונים החברתיים (וארגון יוצאי מרכז אירופה בניהם) מתריעים מזה שנים על נסיגת הממשלה מדאגה לאזרחיה, על הפרטת הרווחה ועל העברת האחריות לאוכלוסיות מוחלשות אל עמותות סיוע. אלא שהפעם הממשלה הפקירה את אזרחיה באופן המחפיר והמזעזע ביותר. לתוך הוואקום הנורא הזה, שגבה חיי אדם, נשים, ילדים, תינוקות, קשישים ומשפחות שלמות, נכנסה חברה אזרחית על כל יכולותיה ובעיקר עם לב רחב שנמצא "במקום הנכון".
בתוך המציאות הזאת אנו עדים להתייצבותם והתגייסותם של אנשים ונשים בכל הגילאים, העדות, העמדות הפוליטיות והדתות בהתגייסות שהמשותף לה היא הסולידריות והערבות ההדדית. ההתגייסות הזאת מעוררת את התקווה באדם, ואת האמונה כי בכוחו של האדם לפעול, להיאבק ולתקן.
בעת צרה זו מחבקים ומעודדים אותנו ידידי האמת ובראשם ארצות הברית וגרמניה שראשיהם באו לסייע למדינה חומרית ומורלית.
גם בארגון שלנו התברכנו בקבוצת עילית תומכת ואכפתית של מתנדבים.ות ועובדים.ות שמסייעת לחברי הקהילה לעבור ביחד את הימים הקשים האלה.
הארגון מציע לחברי.ות הקהילה מגוון של פעילויות הפוגה ותרבות על ידי מלגאים.ות, עובדים.ות וחברי ארגון, באמצעות הזום (המגיעים אליכם בניוזלטר ובדפי הפייסבוק של הארגון).
בנוסף הארגון יצר מחדש את מערך 'קו הקשר' עם מתנדבים רבים מבין חברי ועובדי הארגון, המתקשרים לחברים על מנת לשמור על קשר בימים קשים אלה. המערך הזה נלווה למערך התמיכה הסוציאלית שאנו מעניקים למי שזקוק לכך.
מי מכם הזקוק לסיוע אישי בכל עניין, מוזמן לפנות אל ליאורה שוהם-פיטרס, מנכ"לית הארגון, במייל: leora@irgun-jeckes.org
או בטלפון עם מנהלות המשרד –
הילה עטיה (תל אביב): 03-5164461
עופרה כהן (ירושלים): 02-6241198
ביחד נחזק את הלוחמים והלוחמות שמגינים על כולנו. לא ניתן לרע לנצח אותנו לקבוע את חיינו, כי עתידינו בידנו.
ככתוב בתהילים: "כי לא יטוש אדוני עמו ונחלתו ל א יעזוב"
בברכה לימים טובים ובטוחים !
דבורה הברפלד, יו"ר הנשיאות
גדעון ממרוט, מ"מ יו"ר הנשיאות
נילי שני, יו"ר הוועדה של המפעל לעזרה הדדית
Search
Generic filters
דילוג לתוכן