אירועים

ביקור בתערוכות: פוטומנטה + בית חולים שדה x למחלות חברתיות

מוזא

שני

21/03/2022

ביקור בתערוכות: פוטומנטה ובית חולים שדה x למחלות חברתיות, במוזיאון א"י, תל אביב

קצת על מוז"א, מוזיאון ארץ ישראל, תל-אביב פותח את העונה הבינלאומית בתוכנית תערוכות גלובלית עם יצירות ויוצרים מרחבי תבל, ממדינות ומתרבויות מגוונות.

בתחילה נבקר בתערוכת "פוטומנטה" – תערוכה רחבת היקף המציגה תצלומים מנקודת מבטם של עשרות צלמים וצלמות מארצות הים התיכון. התערוכה נפרסת בביתנים השונים ובגן הארכאולוגי ומשתלבת עם האוצרות הארכאולוגיים וההיסטוריים המקומיים. הצילומים השונים משמשים כגשר על פני גבולות ומחלוקות פוליטיות ומזמנים מפגש מנטלי, אמנותי ונרטיבי להכרת "האחר" הקרוב והרחוק.

בהמשך נשתתף בסיור מודרך ומטלטל בפרויקט המדובר – בית חולים שדה x למחלות חברתיות ( ע״ר), פרויקט שהגיע זה עתה למוזיאון מהביאנלה לאומנות האחרונה בוונציה.

בית החולים הייחודי, שייסדה האמנית פרופ׳ איה בן רון (אוצר אבי לובין, מפיק מיכי גוב), הוא מתחם רפואי-קליני, המתמקד בטיפול ברעות חולות בחברה.

ממש כמו בבית חולים, למבקרים מחכים חדר קבלה, חדרי טיפול, עלוני מידע, סרטוני הדרכה וערכות טיפול. כל אלה מייצרים מרחב של הקשבה והתבוננות, מקום שבו קולות מושתקים יכולים להישמע ועוולות חברתיות יכולות להיראות.

בית חולים שדה x בוחן את הדרכים שבהן אמנות יכולה לרפא, לשקם ולחולל שינוי. המסע מחדר הקבלה לאזורי הטיפול מייצר מפגש ייחודי בין המציאות ובין היצירה, והמבקרים-משתתפים מוזמנים להישיר מבט אל החברה שבה אנחנו חיים.

לפרטים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן