אירועים

סיור במוזיאון ישראל בירושלים

האירוע הסתיים

 מלח הארץ – דייגים ואיכרים הולנדים במאה ה-19 – האמן ההולנדי יוזף ישראלס אהב להתבונן בדייגים כפריים בני מולדתו, וכבר בשנת 1856 החל לתאר אותם. ב-1881 הצטרף אליו עמיתו יליד ברלין מקס ליברמן וידידות אמיצה נקשרה בין השניים, שגדלו במשפחות יהודיות אמידות וזכו להשכלה רחבה. גם האמן לסר אורי, שהיה זמן מה מקורב לליברמן, הציג מדי פעם את חיי הכפריים. אבל דווקא הוא, שהיה בן למשפחה יהודית דלת-אמצעים, לא התעניין בהבעות פניהם, אלא ראה בהם חלק ממארג של אור וצל ושל קומפוזיציה. בסיורנו נברר מה משותף להם, מה עמד ביניהם בניגוד מוחלט ומה משך אותם אל החקלאים הפשוטים.

הבירוקרט – ציורו המונומנטלי של מתן בן כנען, "הבירוקרט", מתאר רגע דרמטי בנוף פתוח, שאנשים רבים שותפים לו. למרות הריאליזם החד ואור התכלת השוטף אותו. דויד גרוסמן, מהסופרים החשובים בישראל, ביקש להתמודד עם השאלות שהציור מעלה וגם עם מה שאינו נראה בו ממבט ראשון. הטקסט שכתב, מנסה "לקרוא" את הציור לפרטי פרטיו ובמבט כולל גם יחד. כך נוצר בתערוכה מפגש נדיר בין שני יוצרים, צייר וסופר, המתמודדים שניהם עם דרמה הרת גורל, שהאישי נושק בה לציבורי, והנסתר רב על הגלוי.

בחירות – ציורים נבחרים מאוסף האמנות הישראלית של המוזיאון העוסקים בנופי הארץ ובמרחביה: אורי רייזמן, ליליאן קלאפיש, מיכאל גרוס, אביגדור אריכא, משה קופפרמן ואלי שמיר.

סיור במוזיאון ישראל בירושלים יתקיים ביום רביעי, 9.6.2021 בין השעות 12:30 – 10:30, התכנסות בשעה 10:15 בכניסה למוזיאון. המחיר למשתתף בעת ההרשמה – 35 ₪ – כולל למחזיקי כל תעודת כניסה למוזיאון.

הרשמה עד לתאריך 6.6.2021 – מיכל זילברמן, רכזת תרבות וקהילה, סניף ירושלים
02-6241198, 02-6257491, או בדוא"ל: michal@irgun-jeckes.org

לפרטים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן