קהילת הייקים

פרצופה של מדינה / דניאל צימט

ארגון יוצאי מרכז אירופה

מאת: דניאל צימט

ישראל היא אומת הסטארט-אפ, בריטניה היא מולדת הכדורגל, ניו-יורק היא התפוח הגדול, תל-אביב היא עיר ללא הפסקה וחולון היא עיר הילדים – האם זו המציאות, או שמא מדובר בתפיסה תדמיתית שקובעה במוחנו על- ידי אשפי פרסום ויחסי ציבור? "פרצופה של מדינה" הוא הספר הראשון בשפה העברית, המנתח תהליכי מיתוג של מדינות וערים בישראל ובעולם.

"פרצופה של מדינה" יאפשר לכם הצצה אל מאחורי הקלעים של תעשיית המיתוג ההולכת וגדלה, בה לוקח חלק מיטב המוחות השיווקיים בעולם, במטרה להזניק את העיר או המדינה לפסגת המותגים העולמיים.

הספר בוחן כיצד מתמודדת ישראל כנגד החרמות מתוצרת ה BDS, כיצד הצליחה טורקיה להשתחרר מתדמית המדינה האסלאמית השמרנית ולהפוך ליעד תיירות ישראלי נכסף, כיצד מככבים הכדורגלן כריסטיאנו רונאלדו, הזמרת דנה אינטרנשיונל והשחקנית גל גדות כשגרירי תדמית של מדינותיהם; איך הפכו ערים, כמו ברצלונה ,בילבאו,ריו ו…תל-אביב למוקדי תיירות בינלאומיים; וכיצד תורמים אירועי ספורט, תערוכות מקצועיות ומיצגי אמנות, אוניברסיטאות יוקרה, טכנולוגיה מתקדמת ויצירות ארכיטקטוניות לתדמית מדינות האם שלהם.

חולשה, או עוצמה, של תדמית העיר, או המדינה, עשויה להשפיע על ההחלטה האם לבחור בה כאזור מגורים, כתובת לימודים, יעד לנופש ולתיירות, שוק לצריכת מוצרים ושירותים, או כבסיס מועדף להשקעות.

לאחר ארבעה עשורים של פעילות תוססת כפרסומאי, החלטתי,לחלוק עם הקוראים תובנות מקצועיות, כמו- גם חוויות אישיות. כנציג הדור השני של ענף הפרסום בישראל,אני סוקר בספר זה את גלגוליו של ענף הפרסום מימי הטלקס והתפוזים, עד ימי האינטרנט והשבבים.

המאמר התפרסם בגיליון 290 של יקינתון 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים נוספים:

Search
Generic filters
דילוג לתוכן